FAQ Mazda

FAQ Mazda

Întrebări frecvente

 

Navighează printre întrebările adresate cel mai frecvent referitoare la produsele și serviciile Mazda pentru a obține răspunsuri, date de contact și linkuri de referință pentru solicitările de informații adresate. Utilizează pictogramele plus din dreapta pentru a vizualiza răspunsul la o anumită întrebare din lista de mai jos:

Despre autovehiculul tău Mazda

Am nevoie de Manualul proprietarului Mazda. De unde pot face rost de unul?

Găsești aici o versiune PDF a Manualului proprietarului în format digital. Tot ceea ce ai de făcut este să selectezi modelul, faci clic pe fila „Manuale” și descarci primul fișier. Vei descoperi de asemenea tutoriale video practice care conțin informații utile despre caracteristicile modelului Mazda pe care îl deții.


Dacă dorești să primești un exemplar tipărit al Manualului proprietarului, te rugăm să te adresezi dealerului.

Cum îmi pot personaliza autovehiculul Mazda cu ajutorul accesoriilor?

Ai la dispoziție o gamă largă de accesorii Mazda de înaltă calitate pentru a-ți personaliza vehiculul. Selectează vehiculul, și descarcă broșurile special dezvoltate cu accesoriile disponibile. Ulterior contactează dealerul tău Mazda pentru a continua procesul de cumpărare și instalare.

Unde pot găsi materiale video cu sfaturi și tutoriale Mazda?

Am creat materiale video și tutoriale pentru diverse caracteristici și tehnologii Mazda. Acestea oferă instrucțiuni și informații detaliate și pot fi vizualizate aici. Pur și simplu selectează modelul tău și utilizează filtrele sau câmpul „căutare” pentru a găsi materialul video pe care îl cauți.

Ce este My Mazda?

My Mazda  este cel mai ușor mod de a gestiona online toate documentele și informațiile importante legate de autovehiculul tău Mazda. De la istoricul de service până la garanții, totul este într-un singur loc. Mai mult, totul este sincronizat cu aplicația My Mazda pentru avea acces la informații de oriunde. Când îți achiziționezi autovehiculul Mazda, dealerul îți va  configura contul și vei primi un e-mail pentru a-l activa.

Cum descarc aplicația My Mazda?

Pentru a accesa My Mazda de pe dispozitivul mobil, descarcă aplicația pentru Android aici, sau pentru iOS aici.

Ce fel de informații pot găsi pe acest site?

Pe site-ul oficial Mazda pentru România sunt accesibile informații despre Mazda, autovehiculele Mazda, piesele și accesoriile Mazda, specificații auto detaliate, principii de proiectare și tehnologice aplicate, tranzacții financiare și oferte. Utilizează filele din partea de sus a paginii de pornire pentru a naviga mai ușor către ceea ce cauți sau pentru a parcurge harta site-ului pentru link-uri rapide.

Cum contactez Mazda?

Pentru a lua legătura cu Mazda Motor România, folosește datele de contact de mai jos:

Mazda Austria GmbH
Reprezentanta Romania
Strada Grigore Alexandrescu nr.59
Cladire HQ Victoriei, Etaj 2
Sector 1, Bucuresti
Cod postal 010623


Tel: +40 314.380.016
Email: romania@mazda.at
www.mazda.ro

Cumpărare

Cum găsesc cel mai apropiat showroom sau dealer Mazda?

Avem showroom-uri și dealeri Mazda în toată țara. Îl poți găsi pe cel mai apropiat la pagina  Localizează un  dealer. Pur și simplu introdu codul tău poștal sau numele orașului tău și va fi afișată o listă cu dealerii cei mai apropiați de tine în ordinea locației.

Cum pot intra în posesia unei broșuri Mazda?

Pur și simplu alege modelul și descărca o copie digitală a broșurii care te interesează selectând Mașini > modelul ales > Solicită o broșură > Descarcă PDF

Cum fac rezervare pentru un test drive?

Rezervarea pentru un test drive Mazda online se poate face foarte ușor. Vizitează pur și simplu pagina noastră de test drive, apoi  alege modelul pe care ți-ai dori să îl conduci, selectează cel mai potrivit dealer pentru tine și lasă-ne datele tale de contact. Îți vom trimite apoi o confirmare prin e-mail și dealerul tău preferat te va contacta pentru a stabili un interval orar pentru test drive convenabil pentru tine.

Unde pot găsi informații de finanțare în legătură cu cumpărarea sau leasingul unui nou autovehicul Mazda?

Opțiunile de finanțare, ofertele și opțiunile de leasing actuale sunt disponibile pe site în secțiunea Oferte. Pentru mai multe informații,  te rugăm să iei legătura cu dealerul tău local.

Mă interesează detalii despre echiparea, specificațiile și prețurile autovehiculelor Mazda?

Poți găsi informații detaliate despre modelele Mazda, specificațiile acestora, echipamente, niveluri de echipare și prețuri, precum și fotografii din interiorul și exteriorul autovehiculului Mazda pe acest site. Mergi la din meniul Modele din partea de sus și selectează autovehiculul care te interesează. De asemenea, îți poți construi propriul autovehicul Mazda cu specificațiile preferate  aici  sau poți face o vizită la un  dealer Mazda.

Cât costă autovehiculele Mazda?

Mazda are o gamă largă de modele, fiecare având specificații care pot fi adaptate nevoilor tale. Aceasta înseamnă că prețurile pentru autovehiculul Mazda ales pot varia, prin urmare, cel mai bun mod de a-ți face o idee despre cât costă Mazda ideală pentru tine este să vizitezi  configuratorul nostru auto. O estimare exactă de preț pentru autovehiculul Mazda ales poate fi furnizată de un dealer Mazda.

Prețurile autovehiculelor Mazda sunt aceleași la toți dealerii?

Toți dealerii noștri Mazda sunt deținuți și își desfășoară activitatea în mod independent. Aceasta înseamnă că prețurile pot varia de la dealer la dealer. Pentru stabilirea prețului unui anumit autovehicul te rugăm să contactezi dealerul local, pe care îl poți găsi  aici.

Deținerea unui autovehicul Mazda

Cât de des trebuie să mă prezint cu autovehiculul meu Mazda la service?

Intervalele de revizie în cazul autovehiculului tău Mazda variază în funcție de model.  Fă clic  aici pentru a vedea programul Mazda Service sau consultă-ți dealerul. Reține faptul că programul de service  Mazda se aplică în cazul tuturor vehiculelor noi și trebuie respectat în vederea menținerii garanției producătorului sau a garanției extinse.

Unde pot să mă prezint cu autovehiculul meu Mazda la service?

Îți recomandăm să efectuezi service-ul Mazda la un dealer Mazda sau la un centru de service Mazda, întrucât toți angajații au pregătirea necesară, utilizează echipamente Mazda și au experiență în întreținerea întregii game de autovehicule Mazda. În cazul în care hotărăști să efectuezi service-ul pentru autovehiculul tău în afara rețelei noastre, este important să te asiguri că toate piesele montate sunt fie piese originale Mazda, fie piese de o calitate echivalentă pentru a îndeplini condițiile de garanție. De asemenea, este necesară obținerea unei facturi detaliate de servicii, în care să fie menționate piesele și uleiurile folosite pentru service, pentru că aceste informații pot fi necesare în cazul în care vrei să depui o cerere de acordare a garanției. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici

Care sunt avantajele utilizării pieselor originale Mazda?

Piesele Mazda originale sunt proiectate, fabricate și testate pe întreaga gamă de autovehicule Mazda. Asamblate de tehnicienii noștri Mazda special instruiți, calitatea pieselor originale Mazda asigură  fiabilitate și performanță. Toate piesele originale Mazda sunt la prețuri competitive și îndeplinesc standardele de înaltă calitate implementate de Mazda și, în plus, beneficiază de o garanție de doi ani pentru a-ți asigura liniștea deplină. Pentru a afla mai multe despre piesele originale Mazda, fă clic aici. 

Cât costă service-ul Mazda?

Costurile pentru service-ul autovehiculului tău Mazda pot fi diferite, dat fiind că dealerii Mazda și centrele de service Mazda sunt firme independente și, prin urmare, își stabilesc propriile tarife pentru manoperă. Îți recomandăm să iei legătura cu dealerul tău local, care te va informa cu privire la costurile corespunzătoare. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

De ce ar trebui să mă prezint cu mașina mea la service la un dealer Mazda?

Ne angajăm să îți oferim siguranță și încredere în ceea ce privește autovehiculul tău Mazda, garantându-ți liniște deplină. Aceasta este o obligație de franciză în raport cu care toți tehnicienii angajați de dealerii Mazda sunt instruiți pe produse Mazda la centrul nostru dedicat de instruire. Această instruire, în combinație cu echipamentele de specialitate necesare și actualizările periodice ale produselor, asigură service-ul sau reparațiile autovehiculului tău Mazda la cele mai înalte standarde.

Clienții trebuie să se prezinte pentru service-ul autovehiculelor deținute la dealerii Mazda?

Nu este obligatoriu pentru posesorii de autovehicule Mazda să se prezinte la service la un dealer Mazda, cu toate acestea este recomandat ca toți tehnicienii angajați de dealerii Mazda să fie instruiți pe produse Mazda la centrul nostru dedicat de instruire. Această instruire, în combinație cu echipamentele de specialitate necesare și actualizările periodice ale produselor, asigură service-ul sau reparațiile autovehiculului tău Mazda la cele mai înalte standarde.

Am ratat un service. Ce se întâmplă acum?

Trebuie să discuți cu privire la service-ul neefectuat cu dealerul tău local Mazda, deoarece aceasta poate afecta garanția autovehiculului tău. Este important ca programul de service să revină la normal în cel mai scurt timp. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic  aici.

Ce este carnetul de service digital (DSR)?

Carnetul de service digital Mazda este o carte electronică inovatoare de service, care înlocuiește cartea tradițională pe care proprietarii primesc o ștampilă în urma efectuării unui service. Istoricul de service pentru fiecare autovehicul Mazda este stocat digital într-o bază de date centrală deținută de Mazda. După efectuarea fiecărui service, vei primi un document imprimat actualizat cu confirmarea service-ului și toate lucrările efectuate.

Care dintre autovehiculele Mazda sunt eligibile pentru carnetul de service digital (DSR)?

DSR este o facilitate standard pentru toate autovehiculele înmatriculate începând cu data de 1 iulie 2006. În cazul în care autovehiculul tău a fost fabricat după data de 31 decembrie 1997 și înmatriculat înainte de 1 iulie 2006, poți alege, de asemenea, ca viitorul istoric de service al autovehiculului tău să fie înregistrat cu ajutorul sistemului DSR. Trebuie doar să soliciți dealerului tău Mazda sau centrului autorizat de reparații să îți adauge mașina în sistem la data efectuării service-ului următor.

Cum îmi înregistrez autovehiculul Mazda în carnetul de service digital (DSR)?

În cazul în care autovehiculul tău a fost fabricat după data de 31 decembrie 1997 și înmatriculat înainte de 1 iulie 2006, poți alege, de asemenea, ca viitorul istoric de service al autovehiculului tău să fie înregistrat cu ajutorul sistemului DSR. Trebuie doar să soliciți dealerului tău Mazda sau centrului autorizat de reparații să îți adauge mașina în sistem la data efectuării service-ului următor.

Care este tipul de ulei corespunzător pentru mașina mea?

Tipul de ulei corespunzător pentru autovehiculul tău Mazda depinde de modelul și anul de fabricație al acestuia. Te rugăm să consulți manualul utilizatorului sau să contactezi dealerul tău local Mazda sau centrul autorizat de reparații pentru informații specifice. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici .

Poate un dealer Mazda să verifice și să completeze nivelul de ulei la mașina mea?

Dealerul tău local Mazda sau centrul autorizat de reparații te va asista în ceea ce privește verificarea și completarea nivelului de ulei. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

Când ar trebui să fie schimbată cureaua de transmisie?

Aceasta depinde de modelul și de anul de fabricație al autovehiculului tău Mazda. Te rugăm să consulți manualul utilizatorului, să contactezi dealerul tău local Mazda sau centrul autorizat de reparații pentru informații specifice. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici

Cât de des trebuie să mă prezint pentru efectuarea service-ului la sistemul meu de aer condiționat?

Frecvența efectuării service-ului la sistemul de aer condiționat al autovehiculului tău Mazda depinde de modelul și anul de fabricație al acestuia. Te rugăm să consulți manualul utilizatorului sau să contactezi dealerul tău local Mazda pentru informații specifice. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

Mazda urmărește o procedura de reciclare a bateriei?

Dealerul tău local Mazda va recicla bateria veche în mod gratuit în cazul în care cumperi și soliciți montarea noii baterii de către dealerul tău local Mazda. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici

Am schimbat cu un număr de înmatriculare personalizat. Cum îl înregistrez la Mazda?

Pentru a asigura deținerea de informații corecte despre autovehiculul tău, asigură-te că ne contactezi în scris în cazul în care dorești un număr de înmatriculare personalizat, inclusiv o copie a certificatului de înmatriculare al autovehiculului. Este important să aduci la cunoștința Mazda orice modificări ale datelor tale de contact, deoarece te vom contacta în viitor pentru a-ți reaminti programul de service sau informații privind siguranța. Contactează Mazda folosind detaliile oferite pe pagina noastră Contactează-ne.

S-a defectat ceva la autovehiculul meu Mazda. Este acoperit de garanție?

Acest lucru depinde de cauza defecțiunii. Dealerul tău Mazda sau centrul autorizat de reparații este în măsură să te sfătuiască în continuare, ceea ce va presupune inspecția autovehiculului tău. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici .

Garanția este transferabilă între proprietari?

Garanția standard Mazda se aplică în cazul autovehiculului și, prin urmare, este transferabilă între proprietari. În contextul transferului între proprietari, este esențială completarea cardului „Schimbare de proprietar” localizat în carnetul de service digital și informații privind garanția (DSR) pentru a asigura deținerea la dosar de către Mazda a informațiilor detaliate corecte cu privire la autovehiculul tău Mazda.

Am cumpărat recent un autovehicul Mazda importat. Cum înregistrez autovehiculul în România în scopul garanției?

În cazul în care ai cumpărat autovehiculul din altă țară UE, garanția este valabilă în România. În cazul în care autovehiculul provine din afara UE, vehiculul nu beneficiază de acoperirea garanției pe teritoriul României.

Ce este o rechemare de siguranță?

În cazul în care un constructor auto depistează un aspect îngrijorător la un autovehicul care poate genera o problemă legată de securitate, acesta poate rechema în service autovehiculul și va încerca să localizeze orice autovehicul afectat pentru a rectifica deficiențele, fără suportarea niciunui cost de către proprietari, în garajele aflate în sistem de franciză. În plus, Mazda identifică periodic aspecte referitor la care experiența de proprietate poate fi îmbunătățită și poate efectua mici modificări în scopul îmbunătățirii fiabilității sau funcționării.

Cum voi ști dacă autovehiculul meu face obiectul rechemării în service?

În cazul în care ai cumpărat autovehiculul tău Mazda de la un dealer Mazda, datele tale vor fi transmise către Mazda Romania, iar dealerul tau te va informa ulterior în scris asupra faptului că autovehiculul tău face obiectul unei rechemări de siguranță. În cazul în care nu ai cumpărat autovehiculul tău Mazda de la un dealer Mazda, trebuie să ne informezi la adresa romania@mazda.at că ești noul proprietar al autovehiculului, trimițând informațiile de pe cardul „Schimbare de proprietar” localizat în carnetul de service digital și informații privind garanția sau informând dealerul tău local Mazda în acest sens. Dacă nu ești sigur dacă autovehiculul tău face obiectul unei rechemări de siguranță, dealerul tău local Mazda va putea verifica acest lucru pentru tine. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

Voi suporta costuri pentru procedurile de rechemare în legătură cu autovehiculul meu?

Nu, toate procedurile de rechemare vor fi efectuate în mod gratuit.

Vreau să îmi înregistrez mașina în străinătate și mi s-a solicitat furnizarea unui certificat de conformitate, cum pot face rost de acesta?

Te rugăm să contectezi dealerul Mazda din proximitate.

De ce fel de servicii de asistență rutieră beneficiez în contextul călătoriilor în străinătate prin Europa?

Toate autovehiculele noi beneficiază de acoperire totală a serviciului de asistență europeană Mazda, care asigură o garanție de 3 ani pentru autovehiculul nou, indiferent de kilometraj. Dorim să te simți în siguranță în condițiile în care, dacă vei avea nevoie urgentă de ajutor, acesta este la îndemână. Dacă ai o defecțiune, ai făcut pană sau chiar ți-ai pierdut cheile sau ai rămas fără combustibil în timpul deplasării în străinătate prin Europa, serviciul de asistență europeană Mazda îți poate veni în ajutor. Contactează-ne la numărul de telefon 021 327 26 26 din Romania sau 0043 1 525 03 410 44 din strainatate

.

Călătoresc în străinătate cu mașina mea, de ce am nevoie?

Fiecare țară din Europa are norme, legi și reglementări diferite în materie de conducere auto. Pentru a fi la curent cu cele mai recente informații, te rugăm să contactezi o organizație auto recunoscută înainte de a pleca în călătorie. Multe dintre elementele necesare conducerii în străinătate, inclusiv seturi de becuri, triunghiuri de avertizare și truse de prim ajutor pot fi achiziționate de la dealerul tău local Mazda sau centrul autorizat de reparații. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

Călătoresc în străinătate cu mașina mea, cum pot schimba faza luminilor?

Dat fiind faptul că acest lucru variază în funcție de modelul autovehiculului, te rugăm să contactezi dealerul tău local Mazda pentru mai multe informații. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

Carnetul meu de service digital Mazda (DSR) este disponibil dealerilor Mazda din afara României?

Indiferent de locul în care te afli în Europa, fiecare dealer Mazda are acces la istoricul de service al autovehiculului tău, asigurându-se faptul că autovehiculul tău Mazda primește asistență corespunzătoare. Acest lucru ajută la evitarea oricărui service inutil sau repetat și îţi permite să economiseşti atât timp, cât și bani.

Accidente și reparații

Ce trebuie să fac în cazul în care sunt implicat într-un accident?

În cazul în care ești implicat într-un accident cu autovehiculul tău Mazda, te rugăm să contactezi Serviciul European Mazda (MES) la 021 327 26 26 din Romania sau la 0043 1525 03410 44 din strainatate.

Mașina mea nu mai pornește și cred că bateria mea s-a descărcat. Ce pot să fac?

Dacă autovehiculul tău este încă în garanție, vei beneficia de Asistență rutieră europeană Mazda și poți utiliza acest serviciu apelând 021 327 26 26 din Romania sau 0043 1525 03 410 44 din strainatate. În mod alternativ, poți contacta dealerul tău local Mazda sau centrul autorizat de reparații, care te va ajuta în acest sens. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

Autovehiculul meu Mazda a fost furat. Cum mă poate ajuta Mazda?

În cazul furtului unui autovehicul, te rugăm să contactezi poliția în primă instanță, apoi să suni compania de asigurări. Te rugăm să îţi contactezi dealerul în cazul în care ai nevoie de specificațiile detaliate ale autovehiculului tău, de asistență în ceea ce privește evaluarea autovehiculului de către asigurător sau dorești să discuți opțiunile de înlocuire a autovehiculului.

Pot comanda piese pentru mașina mea prin intermediul Mazda?

Nu, piesele originale Mazda pot fi obținute numai de la un dealer Mazda sau de la un centru de reparații autorizat. Pentru a găsi dealerul tău local Mazda, fă clic aici.

Cum pot achiziționa serviciile de asistență rutieră Mazda?

Pentru a-ți extinde serviciile de asistență rutieră, te rugăm să contactezi dealerul local Mazda.

Cum pot prelungi garanția pentru autovehiculul meu și ce acoperă aceasta?

Poți achiziționa o garanție extinsă pentru autovehiculul tău spre sfârșitul perioadei de acoperire a garanției oferite de producător. Te rugăm să îți contactezi dealerul pentru opțiunile disponibile în materie de garanție extinsă Mazda. 

Tehnologia Mazda

Ce reprezintă tehnologia SKYACTIV?

Tehnologia SKYACTIV Mazda reprezintă o revoluție, care a dus performanțele și experiența plăcută oferită de mașini la un alt nivel, redefinind absolut totul, de la motor și transmisie până la platformă. Motoarele pe benzină și motoarele diesel oferă o combinație de eficiență remarcabilă a consumului de combustibil cu plăcerea pură de a conduce. Sistemele de transmisie asigură controlul perfect al autoturismului, contribuind în același timp la o eficiență sporită a consumului de combustibil. O platformă ușoară, dar rigidă, care permite autoturismelor să își depășească performanțele și să creeze un sentiment de „Jinba Ittai” (conceptul Jinba Ittai desemnează în filosofia japoneză comuniunea perfectă între cal și călăreț). Află detalii complete  aici.

Ce reprezintă MZD Connect?

MZD Connect constă într-o serie de caracteristici ușor de utilizat, concepute pentru a vă oferi o experiență de ultimă oră pentru a vă conecta cu lumea exterioară, fără a vă distrage atenția de la experiența de conducere. Faceți clic aici pentru a descoperi noile caracteristici, inclusiv funcționalitatea Bluetooth și primii 3 ani gratuiți de actualizare a Mazda Satnav Map.

Ce este i-ELOOP?

i-ELOOP este un sistem de regenerare a energiei de frânare care transformă energia cinetică a autovehiculului în energie electrică în momentul decelerării. Energia electrică este apoi stocată pentru a fi utilizată ulterior. Aceasta poate fi utilizată pentru aprinderea farurilor, pornirea climatizării, a sistemului audio sau a oricărui alt echipament electric. Acest lucru reduce necesitatea ca motorul să ardă combustibil suplimentar pentru a genera energie electrică, și astfel îmbunătățește economia de carburant.  Urmărește un material video despre modul în care funcționează aici.

Ce este i-ACTIVSENSE?

i-ACTIVSENSE Mazda reprezintă o serie de tehnologii avansate de securitate dezvoltate pentru a sprijini siguranța conducerii autovehiculului, ajutând șoferul să recunoască potențiale pericole, plus caracteristici de siguranță pre-coliziune, cu ajutorul cărora pot fi evitate coliziunile. Caracteristicile de siguranță i-ACTIVSENSE utilizează dispozitive de detectare, cum ar fi camere și radare milliwave pentru a recunoaște eventuale pericole. 

Ce este Designul KODO?

KODO - Sufletul Mișcării este filozofia de design din spatele autovehiculelor Mazda. Designul KODO întruchipează frumusețea dinamică a vieții, puterea și eleganța unui animal sălbatic în clipa în care se năpustește asupra prăzii, creând astfel un sentiment de mișcare, chiar și atunci când mașina staționează.  Află mai multe  aici.

Nu ai găsit ce căutai?