i-ACTIVSENSE

Avem grijă de siguranța ta, ca tu să te bucuri de condus

 

Tehnologiile noastre inteligente de siguranță i-ACTIVSENSE au fost concepute astfel încât să te bucuri de încredere deplină în timpul călătoriei. Ajutând șoferul să recunoască pericolele potențiale, să evite coliziunile dacă este posibil și să reducă severitatea accidentelor atunci când acestea sunt inevitabile, este încă o modalitate prin care Mazda creează o conexiune între șofer și mașină grație filozofiei Jinba Ittai.

ASISTAREA INTELIGENTĂ LA FRÂNARE ÎN ORAȘ CU RECUNOAȘTEREA SEMNELOR DE CIRCULAȚIE*

SCBS elimină stresul în timpul condusului în oraș. Senzorii încorporați monitorizează în permanență distanța și viteza de apropiere de obstacolele din față și poate pregăti frânele pentru o oprire de urgență, dacă este cazul. SCBS include recunoașterea pietonilor, raza mărită de detectare a camerei, îmbunătățirea gamei de viteze de operare și îmbunătățirea vitezei maxime la care este acceptată evitarea coliziunii. De asemenea, SCBS include recunoașterea semnelor de circulație (TSR), un sistem care detectează limitele de viteză, semnele de interzis, precum și terminarea restricțiilor în timpul condusului. Head Up Display-ul color, precum și afișajul sistemului de navigație** te vor notifica dacă ai depășit limita de viteză cu un semnal de avertizare vizual și sonor.

 

*nu este disponibil pe toate modelele

**echipare opțională

FARURI ADAPTIVE CU LED CU MOD AUTOSTRADĂ

Farurile adaptive cu LED (ALH) de la Mazda au fost concepute în căutarea vizibilității ideale în timpul condusului în condiții de noapte. ALH asigură o călătorie plăcută, sigură și lipsită de stres pentru tine și pentru ceilalți participanți la trafic datorită celor trei funcții unice ale sale: faza lungă fără efect de orbire detectează poziția vehiculului din față sau a unui vehicul care vine din sens opus și stinge anumite secțiuni ale LED-urilor. Fază scurtă cu rază extinsă permite ca LED-urile să ilumineze ambele laterale ale drumului pe o rază mai largă, pentru a ilumina intersecțiile și curbele. Modul autostradă crește vizibilitatea la distanță, ridicând axul optic al farurilor în timpul deplasării la viteză de autostradă.

ALERTAREA ATENȚIEI ȘOFERULUI DAA

Sistemul de alertare a atenției șoferului (DAA) detectează orice schimbări provocate de oboseală în stilul tău de conducere. Acesta monitorizează în mod constant comportamentul tău la volan și, dacă începi să obosești, mașina te alertează printr-o pictogramă de avertizare care apare direct în raza ta vizuală, sugerându-ți să iei o pauză periodic, prin intermediul unor avertismente vizuale și sonore. Conceput pentru a reduce accidentele provocate de neatenție ca urmare a oboselii, sistemul începe să îți „învețe” obiceiurile la viteze peste 65 km/hmonitorizând unghiul volanului și viteza vehiculului, și combină aceste informații cu cele primite de la camera frontală cu senzori. 

ASISTENȚĂ PENTRU MENȚINEREA BENZII DE CIRCULAȚIE Și SISTEMUL DE AVERTIZARE LA PĂRĂSIREA BENZII DE MERS

La viteze mai mari de 60 km/h, sistemul de asistență pentru menținerea benzii de circulație (LAS) folosește camera frontală cu senzori pentru monitorizarea marcajelor rutiere, oferindu-i șoferului asistență în menținerea direcției, reducând influența cuplului asupra direcției și semnalizând prin vibrații în volan sau printr-un semnal sonor.


Sistemul Mazda de avertizare la părăsirea benzii de mers (LDWS) detectează marcajele rutiere pe suprafața drumului și te avertizează dacă depășești neintenționat banda. În cazul în care schimbarea benzii este însoțită de activarea semnalizării sau de accelerare, sistemul recunoaște manevra ca fiind intenționată și nu pornește alarma.

MONITORIZAREA AVANSATĂ A UNGHIULUI MORT CU AVERTIZARE TRAFIC DIN SPATE

Monitorizarea avansată a unghiului mort (BSM) cu avertizare trafic din spate (RCTA) folosește un senzor radar cu unde milimetrice pentru monitorizarea unghiului mort din lateral și din spate, avertizându-te în privința vehiculelor care se apropie atunci când schimbi direcția. Sistemul intră în funcțiune la viteze de peste 30 km/h. Dacă pornești semnalizarea iar sistemul detectează un vehicul care se apropie din spate, te avertizează cu un indicator intermitent în oglinda ușii respective și cu un semnal sonor. Sistemul folosește același senzor și pentru funcția RCTA, care monitorizează împrejurimile vehiculului în marșarier, avertizându-te dacă detectează vehicule care se apropie din lateral.

ASISTENȚĂ LA PORNIREA ÎN RAMPĂ HLA

Funcția de asistență la pornirea în rampă (HLA) de la Mazda acționează automat atunci când ai oprit pe un drum înclinat pentru a-ți permite să pornești lin și în siguranță, fără niciun efort deosebit. Atunci când pornești în rampă, această funcție menține frâna apăsată automat pentru ca mașina să nu ruleze înapoi la mutarea piciorului de pe frână pe accelerație. La înclinații mici, frâna automată este eliberată imediat la apăsarea accelerației, pentru o pornire lină.

PILOT AUTOMAT ADAPTIV MAZDA MRCC

Sistemul Mazda de control al vitezei de croazieră cu radar (MRCC) îți permite să reglezi viteza mașinii și să o menții fără a folosi pedala de accelerație. Sistemul folosește un senzor radar cu unde milimetrice, situat în grila frontală a mașinii, pentru a monitoriza și evalua viteza relativă și distanța față de vehiculul din față și îți ajustează viteza pentru a menține o distanță de siguranță. Astfel, sistemul MRCC preia povara șoferului la drum lung și îl ajută să se concentreze pe plăcerea călătoriei.

DRIVE TOGETHER

Experimentează pe propria piele puterea „Jinba Ittai”. Descoperă gama, identifică cel mai apropiat dealer sau programează un test drive astăzi.

Comuniunea perfectă între șofer și mașină

Drive Together

Comuniunea perfectă între șofer și mașină

Află mai multe

Design

Bucuria pură a condusului

Află mai multe
Configurează-ți propria Mazda

Configurator

Configurează-ți propria Mazda

Află mai multe
Trezește șoferul din tine

Mazda MX-5 RF

Trezește șoferul din tine

Află mai multe

Este posibil ca modelul afişat să nu aibă echipare specifică României. Atât culorile, cât şi alte elemente exterioare şi/sau interioare pot fi diferite în realitate faţă de ilustraţia de pe ecran.