Spiritul de luptător

Spiritul Challengerilor

Pentru a face un pas înainte, noi sfidăm convenţionalul.

Iar compania noastră auto este diferită de celelalte. Când ceilalţi au spus că o maşină trebuie să izoleze şoferii de şosea, noi am considerat că maşina şi şoferul trebuie să aibă o legătură strânsă.

Când ceilalţi au afirmat că maşinile trebuie să urmeze moda, noi am urmat natura. Când ceilalţi au spus că maşinile trebuie să devină mai grele, noi le-am făcut mai uşoare. Acesta este spiritul Mazda: dacă ni se spune că trebuie să urmăm o convenţie, noi ne gândim cum să o combatem.

Luptătorii

Luptătorii

Luptătorii

Hiroshima s-a confruntat cu multe provocări de-a lungul vremii. Însă, datorită spiritului unic al oamenilor săi, oraşul a reuşit să prospere în ciuda greutăţilor abătute asupra lui. Vezi cum trecutul ne modelează viitorul şi cum spiritul oamenilor din Hiroshima ne ajută să creăm maşini mai bune.

Masahiro Moro Masahiro Moro

Masahiro Moro

Director Executiv – MAZDA Japonia

„Spiritul Hiroshima este acela de a nu renunţa niciodată şi de a urmări atingerea excelenţei în tot ceea ce faci. De a avea întotdeauna o atitudine pozitivă.”

Principalele realizări:

Director general, Dept. marketing produse global

Director general, Div. marketing globală

Vicepreşedinte, Mazda Motor Europe GmbH

Director executiv, responsabil de Marketing global

Artizanii

„Ca şi în cazul artelor tradiţionale artizanale, fabricarea unei maşini extraordinare cere îndemânare şi sensibilitate.” Hirotaka Kanazawa

Artizanii

Artizanii

Noi, cei de la Mazda, ne mândrim de moştenirea noastră de maeştri artizani („Takumi” în japoneză). Este o moştenire de câteva sute de ani. Şi, ca adevăraţi „Takumi”, considerăm că o maşină care te poartă din punctul A în punctul B nu este suficientă. Vezi cum învaţă inginerii noştri de la fabricanţii de săbii metodele prin care să asigure fiecărei Mazda cea mai bună calitate de fabricaţie.

Hirotaka Kanazawa Hirotaka Kanazawa

Hirotaka Kanazawa

Preşedinte Director General – MAZDA Japonia

„Credem că, pentru a crea o maşină extraordinară, trebuie să înţelegi relaţia dintre maşină şi şofer.”

Principalele realizări:

Director, Biroul reprezentanţilor C&I în Europa

Director general, Dept. de proiectare a şasiurilor

Director general, Div. de management al platformelor şi programelor

Director executiv, responsabil de Dezvoltare vehicule

Artizanii Artizanii
Karakuri

Karakuri

Karakuri

Când am creat scaunele modelului Mazda5, ne-am lăsat inspiraţi de păpuşile japoneze Karakuri. Ele ne surprind şi ne încântă, mişcându-se înainte atunci când li se pune o greutate în mâini. Acelaşi principiu guvernează şi designul scaunelor noastre: ele combină utilitatea maximă cu forţa minimă într-un mod extrem de adaptabil.

Hideki Matsuoka Hideki Matsuoka

Hideki Matsuoka

Director de program – MAZDA Japonia

„Iubesc Mazda fiindcă nu ne limităm niciodată perspectivele creative. Cred că avem asta în ADN.”

Principalele realizări:

Dezvoltarea motorului la Mazda 626

Personalul echipei la noul parteneriat pentru modelele din segmentul C (cu Ford, VOLVO)

Prima generaţie de Mazda 3: Promotor al programului

A doua generaţie de Mazda5: Director al programului

Karakuri Karakuri
Hirotaka Takaya Hirotaka Takaya

Hirotaka Takaya

Inginer-proiectant uşi – MAZDA Japonia

„Mazda este o companie de iubitori de maşini. Indiferent de provocare, eforturile noastre merită, fiindcă iubim maşinile.”

Principalele realizări:

Prima generaţie de Verisa (model exclusiv pentru Japonia) – proiectarea uşilor laterale

A doua generaţie de Mazda2: proiectarea uşilor laterale

A doua generaţie de Mazda5: proiectarea uşilor laterale

Stilul Mazda

„O uşă de o calitate atât de înaltă spune multe despre cei care au construit maşina.” Hirotaka Takaya

Stilul Mazda

Stilul Mazda

Stilul Mazda

În încercarea noastră de a perfecţiona şi cele mai mici detalii, ne-am găsit inspiraţia în cele mai neobişnuite locuri. Fiindcă noi, la Mazda, procedăm diferit. Nevoia noastră de a găsi soluţii mai bune la problemele tehnologice nu putea decât să surprindă prin inventivitatea unor abordări. Află cum ne-am inspirat din tradiţie pentru a crea uşi culisante care simplifică accesul.

Kenichirou Saruwatari Kenichirou Saruwatari

Kenichirou Saruwatari

Director de program – MAZDA Japonia

„Mereu adoptăm o abordare la care alţii nu s-ar gândi. Însă cred că asta îi motivează pe designerii şi pe inginerii noştri.”

Principalele realizări:

Şef dezvoltare pentru motoarele cu benzină/diesel cu injecţie directă

Director al grupului de testare pentru grupuri motopropulsoare la Mazda în America de Nord

Şef dezvoltare Mazda „i-stop”

A doua generaţie de Mazda3: Director al Programului

Stilul Mazda Stilul Mazda
Shigeo Mizuno Shigeo Mizuno

Shigeo Mizuno

Director de program – MAZDA Japonia

„Afecţiunea noastră pentru maşinile sport merge de la ingineri până la managementul companiei.”

Principalele realizări:

Dezvoltare motor/transmisie la 323 & 323F & MX-5

Director proiect unitate motor MZR 1.3 & 1.5

A doua generaţie de Mazda2: Director al programului

Greutatea potrivită

Greutatea potrivită

Greutatea potrivită

Mazda2 ilustrează strategia noastră privitoare la greutate: Am analizat fiecare piesă în parte şi am combătut mentalitatea convenţională, reducând greutatea pieselor. Uneori, e vorba doar de câteva grame la un şurub. Însă câteva grame la mii de piese se adună. Descoperă cum am cântărit fiecare componentă a modelului Mazda2 pentru a o face mai agilă şi mai plăcută la condus.

Greutatea potrivită

„Cu cât maşina este mai uşoară, cu atât este mai uşor de condus.” Shigeo Mizuno

Daisuke Umetsu Daisuke Umetsu

Daisuke Umetsu

Inginer-proiectant performanţă – MAZDA Japonia

„Încercăm să creăm maşini care nu sunt doar mijloace de transport.”

Principalele realizări:

Analiza proiectării umane pentru dezvoltarea „Manoperei”

Dispunerea spaţiului în vehicul pentru noua platformă cu tracţiune pe faţă (în special postura de conducere)

Dezvoltare „Touitsukan” (de la Mazda5 la toate noile vehicule)

Maşinile-bicicletă

Maşinile-bicicletă

„Pentru a porni rapid, biciclistul îşi aduce întotdeauna pedala în poziţie optimă. Aşa procedăm şi noi în cazul pistoanelor din motor.” Kenichirou Saruwatari

Maşinile-bicicletă

Când am creat tehnologia noastră i-stop, am considerat că trebuie să fie cât mai rapidă şi cursivă posibil, pentru a nu compromite satisfacţia la volan. În acest caz, am fost inspiraţi de biciclişti. Aceasta este povestea motoarelor care au învăţat de la biciclete.

Excursia la pescuit

Excursia la pescuit

„Când simţi că maşina merge exact cum trebuie, ştii că te afli într-o Mazda.” Daisuke Umetsu

Excursia la pescuit

Sunt micile amănunte: rotirea cheii, bracarea roţilor sau senzaţiile din viraje. Însă micile amănunte cer mari eforturi. Află cum reuşim să conferim fiecărui automobil Mazda capacitatea de a le oferi pasagerilor senzaţia de confort, iar şoferului senzaţia de control asupra maşinii.

Excursia la pescuit Excursia la pescuit
Takao Kijima Takao Kijima

Takao Kijima

Fost Director al Programului MX-5 – MAZDA Japonia

„Pentru noi, baza este întotdeauna plăcerea de a conduce: bucuria pe care ţi-o dă o maşină care răspunde perfect la comenzi.”

Principalele realizări:

Dezvoltare manevrabilitate şi stabilitate Mazda 787B

A treia generaţie de RX-7: Director program

A treia generaţie de MX-5: Director program

Cal şi călăreţ

Cal şi călăreţ

Cal şi călăreţ

„Jinba Ittai” înseamnă „comuniunea perfectă dintre cal şi călăreţ” în japoneză. Exact aceasta este sinergia integrată în absolut fiecare Mazda MX-5. Poziţia comenzilor, greutatea direcţiei, echilibrul şasiului: consacrăm timp preţios perfecţionării acestor elemente şi creării unor senzaţii totale la volan.