MX-5 (1989)

Heritage

Roadsterul revine în atenţie. Şi nu mai pleacă nicăieri.


În anii '80, nimeni nu mai fabrica roadstere. Zilele lor de glorie (anii '50 şi '60 în Marea Britanie) păreau de mult apuse. Asta până ce Mazda a intrat în scenă, urmărind să creeze un roadster sportiv pentru vremuri moderne care să ofere fiabilitate şi plăcerea de a conduce. Să sfideze gândirea convenţională şi să fabrice o maşină cu senzaţii autentice la volan.


the-mx-5

 

Primul MX-5 a răsturnat balanţa: la cele 955 de kilograme ale sale, s-a dovedit o maşină sport cu adevărat uşoară. Acesta oferea un motor pe faţă cu tracţiune pe roţile din spate, dinamica în rulare fiind absolut excepţională. Acest moment a marcat renaşterea roadsterului. De fapt, MX-5 se comporta atât de bine şi era atât de apreciat de proprietari, încât a devenit roadsterul cu cele mai mari vânzări din toate timpurile.